Collect&Go is de online boodschappen dienst van Colruyt, waarbij medewerkers van de winkel boodschappen doen in uw plaats. Collect&Go is te gebruiken in de Colruyt supermarkt en ook in Bio-Planet (de supermarktketen van Colruyt met een assortiment aan ecologische en biologische producten). Hoe werkt het? Vul gewoon zelf uw winkelwagen online, waar en wanneer het u past. Het personeel van de winkel doet vervolgens de boodschappen in uw plaats en zet het pakketje voor u klaar in een vestiging naar keuze. Kom tot slot uw boodschappen afhalen en betaal ter plekke. Boodschappen doen was nog nooit zo gemakkelijk.
Vooraleer met Collect&Go aan de slag te gaan, dient u eerst een account aan te maken. Producten aan de winkelwagen toevoegen en persoonlijke lijstjes maken, is pas mogelijk na aanmelding. Beschikt u over een Xtra klantenkaart? Activeer deze dan ook voor Collect&Go. Als dit is gebeurd, gebruikt u voortaan de Xtra login om uw aan te melden voor alle Colruyt diensten, waaronder uiteraard ook Collect&Go. Shoppen wordt niet alleen gemakkelijker, u profiteer ook altijd en overal van de vele Xtra voordelen.
Nadat uw bestelling is klaargemaakt door het winkelpersoneel van Colruyt of Bio-Planet, rest u alleen nog om het pakket af te halen. Hiervoor kunt u terecht in om en bij 200 afhaalpunten verspreid over heel België. De afhaalpunten dienen uitsluitend voor Collect&Go, waardoor u nooit lang hoeft te wachten en de winkel zelfs niet in hoeft. De dag en het tijdstip van afhalen, bepaalt u volledig zelf op het moment dat u de bestelling plaatst.
Bestellen via Collect&Go betekent dat u van dezelfde kortingen en prijzen profiteert als wanneer u zelf naar de winkel trekt. Let wel de kortingen waarvan u profiteert, zijn deze die gelden op de dag dat u de gereserveerde producten afhaalt – dus niet noodzakelijk op de dag wanneer u de bestelling plaatst. De kortingen die getoond worden in de webshop zijn altijd afgestemd op de gekozen afhaaldag. Toon zeker ook uw Xtra kaart of app aan de Collect&Go medewerker in het afhaalpunt zodat alle kortingen automatisch verrekend worden. Het is ook bij het afhalen dat de betaling zelf doorgaat.
Anders dan u misschien gewend bent, verloopt de betaling bij Collect&Go pas op het moment dat u de bestelling afhaalt. Betalen, kan mobiel of elektronisch met de bankkaart. Om een vlot verloop te verzekeren en wachttijden te vermijden, aanvaardt men geen cashbetalingen. Weet ook dat de diensten van Collect&Go een prijskaartje hebben. Bovenop de prijs van uw bestelling komt nog een kleine servicekost. Tip: Kijk goed uit naar promoties want er zijn geregeld acties waarbij de servicekost vervalt bij aankoop van een bepaald product. De servicekost acties herkent u aan de blauwe knipoog die naast het product op de webshop staat.
Dankzij de mobiele applicatie van Collect&Go winkelt u waar en wanneer u maar wilt. Voeg rechtstreeks van in de app producten toe aan uw boodschappenlijstje en plaats uw bestelling. Aangezien u zowel op de app als op de gewone webshop via hetzelfde account inlogt, zijn de lijstjes op alle toestellen identiek. Bewaar zo steeds de controle over uw bestellingen. Dankzij de ingebouwde barcodescanner laat de app u toe om producten aan uw boodschappenlijstje toe te voegen door ze in te scannen. Inderdaad, is de boter of melk in uw frigo bijna op? Scan de barcode op de productverpakking en het product is toegevoegd aan uw lijstje! Download de app gratis voor Apple of Android en win nog meer tijd bij het winkelen.
Als online boodschappendienst zorgt Collect&Go ervoor dat winkelen zo vlot mogelijk gebeurt. Voortaan stelt u in een handomdraai persoonlijke boodschappenlijstjes samen, aan de hand van Collect&Go. Maak lijstjes op maat van uw noden en voeg er gewoon de producten aan toe. Dankzij deze lijstjes is het nog eenvoudiger om uw winkelmandje te vullen en uiteindelijk over te gaan tot het bestellen. Tip: bij het toevoegen van producten aan uw winkelmand is er ruimte om opmerkingen achter te laten voor de personal shoppers die de boodschappen in uw plaats halen. Heeft u bijvoorbeeld liever rijpe avocado’s, mango’s of bananen? Voeg het dan toe als opmerking en de winkelmedewerkers houden er rekening mee wanneer ze uw bestelling klaarzetten.
Ook Collect&Go verspreidt een specifieke nieuwbrief om klanten op de hoogte te houden van de laatste acties en nieuwtjes. Schrijf u in voor deze tweewekelijkse update en ontvang als eerste de laatste tips, aanbiedingen en servicekost acties.
In de afgelopen jaren is het doen van boodschappen behoorlijk veranderd. Tot enkele jaren terug ging je naar de supermarkt, bijvoorbeeld naar Colruyt, om al je boodschappen te doen. Deze grote Belgische supermarktketen heeft echter voor een totaal nieuw fenomeen gezorgd; het laten doen van de boodschappen.
Via Colruyt Collect & Go is het doen van boodschappen nog nooit zo makkelijk geweest. Je kunt namelijk online je boodschappen doen, deze boodschappen online afrekenen en vervolgens de boodschappen op het gewenste afhaalpunt afhalen. Daarbij heb je ook nog zelf inspraak over het tijdstip van afhalen; ideaal dus!
In het assortiment van Colruyt Collect & Go kom je onwijs veel producten tegen. Eigenlijk alle producten die je ook gewoon in de supermarkten kunt vinden. Om het assortiment overzichtelijk te houden, heeft men gekozen voor verschillende categorieën: Groenten en Fruit, Beenhouwerij, Zuivel, Brood / Ontbijt, Conserven en Soepen, Diepvries, Dranken, Baby, Koeken / Chocolade / Snoep en kauwgom en Huisdieren zijn daar enkele voorbeelden van.
Door online je winkelwagentje te vullen, maak je het doen van boodschappen voor je een stuk leuker. De boodschappen worden vervolgens door Colruyt Collect & Go zelf verzameld, waarna je deze op het gewenste afhaalpunt af kunt halen. Welke afhaalpunt dit zoal is? Nou, door heel het land verspreid zitten vele afhaalpunten van deze gigantische supermarktketen. Op de website van Collect & Go kan je en overzicht vinden van alle mogelijke afhaalpunten.
Heb je vragen over de nieuwe vorm van boodschappen doen? Of kan je wat advies gebruiken? De klantenservice van Collect & Go staat graag voor je klaar. Je kunt hiervoor bellen naar 02 363 50 05, mailen naar [email protected] of een bericht via Facebook/Twitter sturen.